Фрагменти і розробки уроків

Урок-гра з української мови у 2 класі
(за підручником М.С. Вашуленка, С.Г. Дубовик)
Тема уроку: Слова, які відповідають на питання хто? що? (Іменники)
Анотація
Мета роботи: стимулювати дітей до активної розумової діяльності, залучати їх до плідної співпраці, подолати інертність учнів, зацікавити їх уроками української мови, використовуючи сучасні інтерактивні прийоми й методи навчання; продемонструвати важливість застосування комп'ютерних технологій.
Актуальність. Одним із ключових завдань початкової освіти є забезпечення умов для всебічного гармонійного розвитку кожного учня та формування у них інформаційно-комунікаційних компетентностей, що реалізуються через оновлення змісту навчальних програм, інноваційних методик проведення уроку, нестандартних форм організації навчально-виховного процесу в центрі якого стоїть дитина.
Викликати у школярів бажання вивчати та знати рідну мову – дуже важливе завдання для кожного вчителя і допоможуть йому в цьому сучасні компꞌютерні технології, без яких уже нелегко обійтися теперішньому учневі. Використання ІКТ у навчально-виховному процесі – це одна з форм інноваційної діяльності, яка відіграє важливу роль в житті та навчальній діяльності людини, а мозок сучасної дитини налаштований на отримання знань у комп'ютерно-ігровій формі, тому він набагато легше сприйме на уроці інформацію, запропоновану за допомогою медіа засобів.
Для ефективності отриманих знань під час уроку використані інтерактивні вправи, творчі завдання, дидактичні ігри, що засновані на колективних, групових та індивідуальних формах роботи пізнавального, розвиваючого та тренувального характеру. Отже, використання матеріалів даного уроку сприятиме збагаченню пізнавального досвіду учнів, покращенню якості навчання, удосконаленню мовних знань.
Поданий конспект уроку розкриває особливості використання ІКТ на різних етапах, робить по-справжньому привабливим і цікавим навчально-виховний процес.
Тип уроку: комбінований.
Мета уроку:
навчальна: навчати учнів розпізнавати іменники за питаннями хто? що?; поглиблювати знання учнів про слова – назви предметів;
розвивальна: розвивати вміння ставити питання до слів; розвивати зв'язне мовлення  та збагачувати словниковий запас учнів;
виховна: виховувати інтерес до предмету та любов до рідної мови.
Матеріально-технічне забезпечення: комп'ютерна презентація, ілюстрації предметів, картки із завданнями для роботи у групах, навчальне приладдя.
Хід уроку:
І. Організаційний момент 
Слайд №1


Продзвенів уже дзвінок – розпочати час урок.
Встали, дітки, всі рівненько, посміхнулися чемненько,
Настрій на урок взяли, працювати почали!
       Цікаво, а яким ви б хотіли побачити сьогоднішній урок?
        Що ви очікуєте від нього?
(Очікування учнів: дізнатись щось нове, цікаве, повчальне, незвичайне, щоб було багато оцінок, отримати нові знання…)
Дякую! Цього також хочу і я.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Слайд №2


Сьогодні у нас незвичайний урок, на якому ми зробимо
ще один крок, в країну відому, в країну чудову,
що  прикрашає  й  збагачує  нашу  рідну мову.
Країна ця чудова – урок  української  мови.
Інтерактивна гра "Мікрофон"
Слайд №3

       А яку ж тему ми вивчали на попередніх уроках?  (Речення)
       Отож, щоб перевірити, чи ви маєте міцні знання і чи можемо ми подорожувати далі країною Знань проведемо гру.
Ø  З чого складається речення?
Ø Що виражає речення?
Ø Що таке речення?
Ø Як пишуться слова в реченні?
Ø Як пишеться перше слово у реченні?
Ø Які розділові знаки ставляться в кінці речення?
Ø Якими бувають речення за метою висловлювання?
Ø Яке речення називають розповідним?
Ø Яке речення називають питальним?
Ø Як називають речення  в якому є спонукання?
Ø Які спонукання ми використовуємо у нашій мові?
Ø За допомогою чого пов’язані слова в реченні?

ІІІ. Повідомлення  теми  й  мети  уроку
Слайд№4 (тема)  
      
                   Любі діти, сьогодні ми потрапимо у місто, яке називається Слово і познайомимося з його жителями: словами – назвами предметів. Місто, де живуть назви предметів має всього дві вулиці: на одній – живуть слова, які відповідають на питання ХТО?, а на другій – слова, які відповідають на питання ЩО?  Пригадаємо з 1 класу, які слова відповідають на питання ХТО?, ЩО?
Слайд №5 (картинки тварин)

                   А яких назв предметів, які відповідають на питання ХТО? тут немає? (Учні придумують слова – назви людей)
Каліграфічна хвилинка
Слайд №6  (вірш)

                   Дякую. А тепер прийшов час попрацювати письмово у зошитах. Отож, хвилинка каліграфії.
Слайд№7  (дошка)

Написання якої букви ми повторимо, ви здогадаєтеся із загадки:
Я руда, низького зросту, хитра я і довгохвоста.
На курей я вельми ласа, в них таке смачненьке м'ясо.
Вовку-брату я сестриця, а зовуть мене…
Словникова  робота
Слайд №8

     У нашій мові є слова, написання яких, не можна перевірити правилом, тому їх слід запам’ятати, а при необхідності ‒ їх можна знайти  орфографічному  словникові.
Слайд №9 (словникові слова: календар, портфель)

ІV. Вивчення нового матеріалу
1. Робота за підручником  (с.108)
       А тепер давайте поглянемо, які тренувальні вправи є у нашому підручнику.
Слайд №10

Вправа 279
                   Розгляньте малюнки. Дайте відповіді на запитання.
                   Запишіть назви людей і тварин за зразком.
Слайд №11

Вправа 280
–  Розгляньте малюнки.  На які дві групи можна поділити ці предмети? (Транспорт, навчальне приладдя).
Запишіть назви предметів за зразком. Доповніть кожну з цих груп своїми словами. (усно).
2. Музична  фізкультхвилинка
Слайд № 12

                   Час прийшов для відпочинку – проведем фізкультхвилинку "Танець маленьких каченят"
3. Заучування правила (с.109)
Слайд №13

4.  Колективна гра "Хто ?Що?"
                   А тепер, перевіримо, як ми засвоїли правило. Отож, гра на уважність: я називаю слово та показую картинку, а ви плещете у долоньки, якщо почуєте слово –  назву предмета, яке відповідає на питання ХТО?
(Школа, тигр, книжка, агроном, зима, президент, спека, білка, стіл, кішка, вода, апельсин,  водій, сніжинка, дощ, сестричка…)
5. Робота над виразністю читання. Діалог.
Вправа 281(усно)
Читання тексту мовчки, визначення основної думки твору, розподіл ролей (автор, діти, учитель) та читання вголос.
V. Закріплення й осмислення вивченого матеріалу
1. Робота в групах.  Гра "Добери слово?"
Слайд № 14

Діти розподіляються по групах і придумують слова – назви предметів до узагальнюючого слова: 1 група – меблі, 2 група – посуд, 3 група – звірі, 4 група – птахи, 5 група – дерева.
2. Колективна гра "Добери за зразком"
"Хто?" ‒ "Що?": пекар ‒…, скрипаль  ‒…, комбайнер ‒…, моряк  ‒…, лікар ‒…,  водій ‒…, лісник  ‒ …, школяр  ‒…, футболіст ‒…тощо.
3. Гра "Хто у кого"?
У кози  (хто?)…, у корови  (хто?)…, у слона (хто?)…, у курки (хто?)…, у свині (хто?)…,  у  вівці (хто?)…
4. Тестові завдання
Слайд № 15

1). Слова, що означають назви предметів,  відповідають  на  питання:
а) хто? що?                б) який? яка? яке?
2). Назви людей і тварин,  відповідають на питання:
а) що?                         б) хто?
3). Назви   всіх   інших   предметів,
відповідають   на  питання:
а) хто?                     б) що?
4). Слова, які відповідають на питання
хто? що?, означають:
а) назву предмета          б) дію предмета
VІ.  Підсумок уроку
Слайд № 16

–  Чи сподобався вам наш урок?  Чи справдилися ваші очікування?
– Що з вивченого на уроці вам запам’яталося найбільше?
(Оцінювання вчителем  навчальних досягнень учнів)
Слайд  №17

VІІ.  Домашнє  завдання
( Запис домашнього завдання у щоденник: вивч.правило на с.109; впр.№ 282)
Пояснення виконання домашньої вправи № 282.

Урок закінчено. Дякую за співпрацю та активну роботу на уроці.


"Бринить-співає наша мова, чарує, тішить і п'янить!"

 (виховний захід до свята рідної мови)


В землі віки лежала мова
І врешті вибилась на світ.
О мово, ночі колискова!
Прийми мій радісний привіт.
Навік пройшла пора безславна…
Цвіти і сяй, моя державна!..   О. Олесь


          Мета: показати учням красу та багатство української мови за допомогою народної творчості, творів поетів та письменників. Викликати бажання вивчати рідну мову, збагачувати свій словниковий запас, милуватися красою мови. Розвивати зв’язне мовлення учнів, мислення, увагу, уміння спостерігати й узагальнювати. Виховувати любов до рідної землі, свого народу, рідної мови.


         Обладнання: презентація, вірші, загадки, пісні, прислів’я, творчі завдання.
Хід заходу:

          Ми живемо на мальовничій землі – в Україні. Тут жили наші предки, живуть наші батьки. Ми з задоволенням милуємось красою рідної природи, вслухаємось в чарівні мелодії пісень, вбираємо в себе ніжні звуки української мови, яка, згідно з Законом, стала державною мовою з 1 січня 1990 року.
Ведучий 1. З проголошенням незалежності 24 серпня 1991 року наша держава забезпечує всебічний розвиток і функціонування української мови в усіх сферах суспільного життя; сприяє розвитку української нації, її традицій і культури. І це гарантує Конституція України (Ст. 10), прийнята на V сесії Верховної Ради України 28 червня 1996 року.
Ведучий 2. Найбільше і найдорожче багатство кожного народу ‒ це його мова,яка є живою скарбницею людського духу. У мові віддзеркалюється весь народ, його культура та традиції.
 Ведучий 3. 21 лютого ми святкуємо Міжнародний день рідної мови. Цю дату визначено на ХХХ сесії Генеральної конференції ЮНЕСКО в жовтні 1999 року, яка наголосила на важливій ролі мови в розвитку освіти, культури, для консолідації суспільства, формування нації і зміцнення держави.
   1 уч. Босоніж стежка побіжить левадою, в городи…
Як любо тут, як славно жить серед цієї вроди.
Кохаю край наш дорогий, що зветься Україна…
Вітчизні хочу я своїй зростать достойним сином.
     2 уч. Люби, шануй, піднось до зір її пісні і мову.
Нема солодшої, повір, за неї, пречудову.
          Ведучий 1. Кожному народові дорога його мова. "Рідна мова дорога людині, як саме життя" – говорить народна мудрість.
         Ведучий 2. Без мови не може існувати народ, його культура. Мова є одним із найдивовижніших скарбів, які людина створила за свою історію.
          3 уч. Мова кожного народу неповторна – і своя.
          В ній гримлять громи в негоду,в тиші трелі солов’я.
  Учитель: Так, рідна мова в кожного із нас єдина, як мати, як рідна земля. І де б не були ми, завжди хвилюємось, зачувши рідне слово, скрізь відчуваємо поклик Батьківщини.
4 уч. Любіть Україну у сні й наяву,
Вишневу свою Україну,
Красу її вічно живу і нову,
І мову її солов’їну.
5 уч. Всі народи мову мають,
Всі пісень своїх співають.
Бо хто має мову рідну,
Той багатий, а не бідний.
 Ведучий 3. Нам найдорожча – українська мова. Вона багата, співуча, мелодійна.

Звучить пісня "Мій рідний край"(С. Весна)

 Ведучий 1. Українська мова, якою говорили ще наші предки, дуже старовинна. Краса нашої мови відбита у численних фольклорних скарбах українського народу.
 Ведучий 2. Вона надзвичайно багата словниковим складом, бо поетична, мелодійна, красива і співуча.
Ведучий 3. Слід нагадати, що за результатами всесвітнього конкурсу милозвучності мов, який був проведений в Парижі в 1928 році, була належним чином оцінена виразність і милозвучність українського слова. Серед переможниць конкурсу наша мова посіла 3 місце, поступившись лише французькій та італійській.
Учитель. Багато зробили для вдосконалення нашої мови визначні представники народу – письменники, вчені, видавці книг, газет і журналів, освічені люди різних часів.
Ведучий 1. Особливо почесне місце належить Т.Г.Шевченку, який обробив, відшліфував і показав світові мову народу.
Ну що б здавалося, слова… Слова та й голос – більш нічого.
А серце б’ється – ожива, Як їх почує.
Ведучий 2. Доклали своїх рук і свого розуму і пізніші покоління українських письменників, учених, журналістів.
6 уч. Мова українська – то Шевченка слово,
Лесі Українки і Марка Вовчка.
Мова українська – то дарунок Бога.
Це барвисте слово генія Франка.
7 уч. Мова українська – це велика сила:
– це і степ широкий,
Це сади вишневі і гаї, ліси.
Мова українська – океан глибокий
Мудрості народу – вічної краси.
        Панас Мирний писав: "Найбільше і найдорожче добро в кожного народу – це його мова, ота жива схованка людського духу, його багата скарбниця, в яку народ складає і своє давнє життя, і свої сподівання, розум, досвід, почування".
 Павло Загребельний порівнює нашу мову з величним та могутнім Дніпром-Славутою: "Мово наша і Ріко наша! Невичерпна, вічна, молода, як весняне листя… Мово вкраїнська, звідки прилетіла, як тут зросла, розцвіла й зарясніла? Чи пила ти воду з Дніпра, чи купалася в його ласкавих водах, чи злітала в небо з його мільйоннокрилим птаством! Мово! Течеш вічно й вільно, як Ріка…"
Олесь Гончар сказав, що вона "Запашна, співуча, гнучка, милозвучна, сповнена музики й квіткових пахощів."
Зустрічаючись з професором Дмитром Яворницьким, російський письменник Лев Толстой говорив: "Я дуже люблю вашу народну українську мову, гучну, цвітисту й таку м’яку. "
К. Мотрич зверталась до неї так: "Мово! Присвята Богородице мого народу! З чорнозему, з любистку, м’яти, рясту, євшан-зілля, з роси, з дніпровської води, від зорі і місяця народна…Мово наша! Твої джерела б’ють десь від Магми, тому й вогненна така. А вночі купаються в тобі ясні зорі, тому й ласкава така."
8 уч. Д. Білоус "Рідне слово"
Ти постаєш в ясній обнові, як пісня, линеш, рідне слово,
ти наше диво калинове, кохана материнська мово!
Плекаймо в серці кожне гроно, прозоре диво калинове.
Хай квітне, пломенить червоно в сім’ї  великій, вольній, новій.
8 уч. В. Бичко "Українська мова"
Мово моя українська –батьківська, материнська,
Я тебе знаю не вивчену –просту, домашню, звичну,
Не з-за морів прикликану.
Ти у мене із кореня –полем мені наговорена,
Дзвоном коси прокована,в чистій воді смакована.
Болем очей продивлена, смутком багать продимлена,
З хлібом у душу всмоктана, в поті людськім намокнута,
З кров’ю моєю змішана, і аж до скону залишена в серці моїм.
9 уч. Буду я навчатись мови золотої…
У трави-веснянки, у гори крутої,
В потічка веселого, що постане річкою,
В пагінця зеленого, що зросте смерічкою.
А. Малишко
10 уч. Мова наша, мова – мова кольорова,
В ній гроза травнева й тиша вечорова.
Мова наша, мова –літ минулих повість,
Вічно юна мудрість, сива наша совість.
Ю. Рибчинський
11 уч. Із слова починається людина,
Із мови починається мій рід…
Моя ласкава, мамина, єдина –
Щебече соловейком на весь світ.

12 уч. Ніжна, мила, світанкова, ясна, чиста, колискова,
Мелодійна, дзвінка, дивна, радісна, співуча,
Лагідна, жива, казкова, красна, чарівна, шовкова,
Найдорожча, добра, власна, мудра, сонячна, прекрасна, солов’їна, барвінкова українська мова!
Учитель: ‒ То яка ж наша мова? 
Відповіді учнів: невичерпна, вічна, молода, запашна, співуча, гнучка, милозвучна, гучна, цвітиста, м’яка, народна, вогненна, ласкава, кохана, материнська, батьківська, калинова, домашня, звична, золота, кольорова, ніжна, мила, світанкова, ясна, чиста, колискова, мелодійна, дивна, радісна, лагідна, жива, казкова, красна, чарівна, шовкова, найдорожча, добра, мудра, сонячна, прекрасна, солов’їна, барвінкова.
      Ведучий 1. Ми бачимо, що поети і письменники використали у своїх творах багато слів, які прикрашають нашу мову і роблять так, щоб мова наша звучала, як пісня, красиво і лагідно.
Вивчаймо мову українську –
Дзвінкоголосу, ніжну, чарівну,
Прекрасну, милу і чудову,
Як материнську пісню колискову.
Колективне виконання пісні "Українська мова"

Ведучий 2. Серед найдавніших перлин народної творчості гідне місце займають приказки та прислів’я. Ви знаєте чимало прислів’їв і приказок про мову. І ось зараз спробуйте скласти їх, отримавши картки з деформованими реченнями.

Групова гра "Склади прислів’я"
1 група:               До, слово, мова, складеться, слова.
(Слово до слова – складеться мова.)
2 група:             Пізнають, пір’ю, пташку, а, по, людину, мові, по.
(Пташку пізнають по пір’ю, а людину – по мові.)
3 група:             Лід, від, слова, й, теплого, розмерзає.
(Від теплого слова й лід розмерзає.)
4 група:            Мов, скільки, стільки, знаю, я, раз, людина.
(Скільки знаю мов – стільки раз я людина.)
5 група:                   Душа, мова, народу.
(Мова – душа народу.)

         Ведучий 3.   Той, хто зневажливо ставиться до рідної мови, не може й сам викликати до себе поваги.
Мово рідна, слово рідне, хто вас забуває,
Той у грудях не серденько, тільки камінь має.
      Учитель: А любов до рідної мови починається ще з раннього дитинства, з колиски, з маминої пісні. Бо у ній материнська любов і ласка, світ добра і справедливості, яскравість і милозвучність мови, щира віра в магічну силу слова.
І тихо мовляться слова, і шепче зірка вечорова,
І чуть, як засина трава у колисковій рідній мові.
 Ведучий 1: А якими прекрасними звертаннями багата наша мова!
13 уч. Є в нашій мові прекрасні звертання,
Добрі і щирі, прекрасні слова.
Тими словами усяк без вагання
Маму найкращу свою назива.
Мамо, матусенько, мамочко, ненько,
Матінко, усміх твій ніжний ловлю.
Мамонько рідна, моя дорогенька,
Я над усе тебе в світі люблю!
14 уч. Я і до тата умію звертатись,
Хочу в словах передати тепло.
Щоб мій татусь міг частіше всміхатись,
І щоб в душі його сонце цвіло.
15 уч. Татку, татусенько, таточко, тату,
Кращого в світі немає навкруг!
Татонько, тебе обійняти,
Ти мій порадник, заступник і друг!
16 уч. Я й до бабусі з любов’ю звертаюсь:
Бабцю, бабусю, бабуню моя!
І до бабусиних рук притуляюсь,
І відчуваю в них лагідність я!
17 уч. Й до дідуся я йду по науку:
Діду, дідуню, навчи в світі жить!
Він на голівку кладе свою руку,
Голос сріблястим струмочком біжить.
18 уч. Слово могутнє, яка в ньому сила!
Скажеш з любов’ю – і радість росте.
Слово хороше народжує крила,
Ви не забудьте ніколи про те.
19 уч. Донечко, синку, сестрице, братусю, ‒
Дружна, велика, щаслива сім’я!
Таточку, мамочко, бабцю, дідусю,
‒ Мій оберіг і родина моя!
 Ведучий 2:Саме з родини, з сім’ї і починається любов до рідного слова. О, рідна мово, серцю близька, Ти – щира пісня материнська!
Тебе ми любимо від роду: Ти – мудрість нашого народу.
Звучить пісня "Мамина сорочка"
20 уч. Солов’їну, барвінкову, колосисту навіки
Українську рідну мову в дар мені дали батьки.
Берегти її, плекати буду всюди, повсякчас.
Бо ж єдина, так, як мати, мова в кожного із нас.
21 уч. Мова українська – берегиня наша,
Пісня материнська, голос немовлят.
Мова українська – це достатку чаша
І найбільше свято із відомих свят.
Мово наша рідна, йди широким кроком
Впевнено і гордо в світле майбуття.
Не лякайся, мила, цих тривожних кроків.
Ти для нас – єдина і на все життя!
Ведучий 1. Неповторна мова у нашого народу. Але цьому слову, такому багатому й мелодійному, цьому дзеркалу духовності потрібно такого ж дбайливого ставлення і захисту, як і всьому, що оточує нас!
             Ведучий 2. Мова – один з найдивовижніших скарбів, що людина створила за свою історію. Тому кожен народ береже і плекає мову, адже без мови немає народу. Не шкодуйте часу й зусиль для вивчення рідної мови!
         Ведучий 3. Саме ми, заради прийдешніх поколінь, повинні зберігати і шанувати мову, як це робили наші славні предки. Тож, як писав М. Рильський: "...Як парость виноградної лози плекаймо мову...". Любімо свою рідну мову, бо з нею наше майбутнє і майбутнє України!
   Учитель: ‒ Думаю, що до ваших сердець дійшли слова про багатство, красу та мелодійність української мови – нашої гордості. Мови – якою ми розмовляємо, думаємо, без якої не мислимо свого існування. Сподіваюсь, що ви ще глибше відчули, який то неоціненний скарб – наша рідна мова!

Розробка мого уроку "Нестандартний урок математики у 1 класі" (урок-детектив був надрукований на онлайн сторінках Всеукраїнського порталу "Початкове навчання" 

http://www.nachalka.com.ua/load/metematika/1_klas/nestandartnij_urok_matematiki_u_1_klasi_urok_detektiv/36-1-0-4264

Нестандартний урок математики 

(урок-детектив)


Тема: Перевір свої знання. Узагальнення та систематизація знань учнів. Повторення вивченого матеріалу (Додавання й віднімання в межах 20 на основі нумерації).
Мета: Повторити вивчений матеріал, узагальнити та систематизувати знання учнів. Закріпити уміння розв’язувати задачі опрацьованих видів. Удосконалювати обчислювальні навички додавання і віднімання в межах 20. Розвивати спостережливість, уважність, логічне мислення, математичну мову.
Обладнання: таблиці з математики для 1 класу, лічильний матеріал, геометричні фігури, листки-вказівки та картки-завдання, передбачені сценарієм уроку, музика із кінофільму «Пригоди Шерлока Холмса».
Хід уроку:
І. Організація класу до уроку.
Продзвенів уже дзвінок – розпочати час урок.
Нумо, дітки, підніміться, один одному всміхніться.
Привітаймо з гарним днем всіх людей і, звичайно, шановних наших гостей!
Сідайте будь ласка. Щоб урок пройшов не марно – треба сісти рівно й гарно, та й старання треба взяти, щоб сумлінно працювати.
ІІ. Ознайомлення з темою та метою уроку. Мотивація навчальної діяльності.
Адже, математика – наука точна і серйозна, і прожити нам без неї ніяк не можна!
Отож, всіх, хто знає і хто хоче знати математику,
Всіх, хто вивчає і викладає математику,
Всіх, хто любив і любить математику,
Всіх, хто ще не знає, що можна любити математику,
Радо вітаємо усі на уроці математики у 1класі.
Наш девіз: мислити – логічно, діяти – швидко,
працювати – активно і вміло, відповідати – правильно і сміливо!
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1.     Усний рахунок. Гра «Ланцюжок».
(Удосконалення обчислювальних навичок. Робота з таблицями).
2.     Гра з м’ячем – повторення складу чисел.
3.     Геометричні логічні завдання.
4.     Усне складання і розв’язування задач за поданими таблицями.
ІV.Розвиток і закріплення математичних знань.
(Приходить поштар і приносить листа).
«Доброго дня, шановні першокласники! Пишу вам я – Шерлок Холмс. Справа в тому, що недавно, проходячи повз вашу школу я знайшов невеличкий футляр, а коли відкрив його, то прочитав: «Любі діти, ідіть за вказівками і знайдете скарб! Фея Математика». Звичайно, як  справжній джентльмен, я передаю листа вам. Адже знаю, що у вас, у 1 класі навчаються старанні,кмітливі, талановиті діти – неабиякі знавці математики. Думаю, що рухаючись за вказівками ви зможете розгадати таємницю і знайти скарб.»
-         Що ж, першокласники, пошукаєте скарб від феї?
Отже, переходимо до вказівок – «розшифруй запис і дій далі».
1.     Клас ділимо на 2 команди і розв’язуємо приклади,записані на дошці, а потім розшифровуємо запис.
10-8=            2  п                            4+4=         8  з
9-5=              4  і                             13-10=      3  о
8-2=               6  д                           9-8=          1  н
7+2=              9  в                           0+3=         3  о
10-3=              7  а                            3+2=          5  м
1
2
3
4
5
6
7
8
9
н
п
о
і
м
д
а
з
в
(під вазоном)
2.                                                   Шукаємо вазон, за яким схована записка-вказівка «Ви розумні! А тепер гра-несподіванка «Важливі кроки». Розшифруйте числа і отримайте нову підказку».
Сума цих чисел 10. Різниця цих чисел 0. Ці числа між собою однакові. (5-розвернутись назад, зробити 5 кроків, подивитись, що особливого у шафі).
3.                                                   У шафі знаходиться повітряна кулька у середині якої наступна підказка. «Ви кмітливі! Відпочиньте, а тоді виконайте завдання у зошиті з друкованою основою, якщо правильно, то прослухайте запис із диктофону».
Всі ви гарно потрудились, зовсім-зовсім не лінились, час настав для відпочинку – проведем фізкультхвилинку!
4.                                                  Фізкультхвилинка. (Уявне малювання зайчика під музику).
Я малюю зайчика для вас – 1. Ось у нього голова – 2.
Ось у нього вушка догори – 3. Ось у нього очки сірі – це 4.
Намалюєм носик – 5, щоб капусту міг шукать.
Ротик й зубки білі – 6, зайчик хай морквинку їсть.
Одягнем у теплу шубку хутряну – 7.
Намалюєм хвостик куций - 8 і чотири лапки, щоб бігав у лісі.

5.                                                  Робота у зошитах.
До роботи я берусь, сяду рівно не зігнусь.
Зошит правильно положу і сусіду допоможу.
Ручку я ось так тримаю і роботу починаю.

6.                                                  Корекційна перевірка і контроль знань.

V. Підсумок уроку.
Чи правильно ви виконали всі завдання?
Отож, вмикаю голосовий запис.
За останньою вказівкою із диктофона знаходимо скарб – настільну гру.
Чи сподобався вам урок?
Весела гра «Будь уважний».
Скільки вушок у зайців? Скільки ніжок у стільців?
Скільки пальців на нозі? Скільки шерсті на козі?
Скільки крил є у лисиці? Скільки хвостиків у киці?...
Любі діти, дякую вам, ви старанно працювали, математичні таємниці відкривали. Отож, урок пройшов не марно, бо математику знаєте гарно! Швидко пробіг час і тепер весела перерва чекає на вас!

Немає коментарів:

Дописати коментар